تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 21:38
46 بازدید
کد خبر : 208836

در حوزه انتقال آب باید منافع چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود

در حوزه انتقال آب باید منافع چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود

به گزارش ایلنا، محمد یعقوب باقری با بیان اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا به یک دشت بحرانی تبدیل شده است، گفت: توزیع نادرست از آب سبب خشک شدن دشت‌های حاصلخیر استان شده است. انتقال آب سدهای شهدای چشمه علی و خانمیرزا نیز بیش از دو دهه است که بلاتکلیف مانده و این دشت حاصلخیز تبدیل به

در حوزه انتقال آب باید منافع چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود

به گزارش ایلنا، محمد یعقوب باقری با بیان اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا به یک دشت بحرانی تبدیل شده است، گفت: توزیع نادرست از آب سبب خشک شدن دشت‌های حاصلخیر استان شده است. انتقال آب سدهای شهدای چشمه علی و خانمیرزا نیز بیش از دو دهه است که بلاتکلیف مانده و این دشت حاصلخیز تبدیل به یک کویر شده است.

وی افزود: بی توجهی به محیط زیست خطراتی را در پی داشته است و کارشناسان دهه‌هاست در خصوص این بی توجهی‌ها و مخاطرات پیش‌رو هشدار داده‌اند که متاسفانه گوش شنوایی نبوده است و اکنون شاهد بروز بحران‌های زیست محیطی در سراسر کشور هستیم.

باقری، ادامه داد: احداث سد پرحاشیه “خرسان ۳” برای شهرستان لردگان به بحران تبدیل شده است. بنابراین با توجه به مسایل و مشکلاتی که به وجود آورده و می‌آورد باید جلوی ساخت این سد گرفته شود. در غیر این صورت حتما باید منافع استان چهارمحال و بختیاری و دشت‌های خانمیرزا، ری سردشت، میراث و جمال در نظر گرفته شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها با بیان اینکه با انتقال آب مخالف نیستیم بلکه با شیوه انتقال آن مخالفیم، گفت: در حوزه انتقال آب باید منافع استان میزبان (چهارمحال و بختیاری) و شرایط زیست محیطی این استان هم در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد که فقط بحران‌هایی از جمله بی‌آبی در بیشتر شهرستان‌های جنوبی، سیل در مواقع بارندگی و مشکلات اینچنینی نصیب چهارمحال و بختیاری شود و منافع این انتقال آب برای بخش های صنعت و گردشگری استان‌های فلات مرکزی ایران باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.