تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 19:55
52 بازدید
کد خبر : 208684

یاسوج کلان شهر می شود/ افزایش تعداد اعضای شورای شهر یاسوج

یاسوج کلان شهر می شود/ افزایش تعداد اعضای شورای شهر یاسوج

به گزارش ایلنا از یاسوج، در نشست سیزدهم اردیبهشت ماه، هیأت دولت سیزدهم مصوب شد که روستاهای سروک، تل خسرو علیا، سرآبتاوه علیا و سُفلی از دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غُوره مهریان از دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آن‌ها به شهر یاسوج بخش مرکزی بویراحمد مُحلق

یاسوج کلان شهر می شود/ افزایش تعداد اعضای شورای شهر یاسوج

به گزارش ایلنا از یاسوج، در نشست سیزدهم اردیبهشت ماه، هیأت دولت سیزدهم مصوب شد که روستاهای سروک، تل خسرو علیا، سرآبتاوه علیا و سُفلی از دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غُوره مهریان از دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آن‌ها به شهر یاسوج بخش مرکزی بویراحمد مُحلق شد.

همچنین در نشست هیأت دولت مصوب شد که مرکز دهستان سررود جنوبی بخش مرکزی بویراحمد به روستای علی آباد سرتل و مرکز دهستان سررود شمالی این بخش به روستای گوشه شاهزاده قاسم (ع) تغییر یافت.

همچنین شهرهای یاسوج و مادوان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد پس از ادغام با یکدیگر به یک شهر تبدیل و به عنوان شهر یاسوج نامگذاری می‌شود.

شهرام مهدوی مطاق فرماندار بویراحمد با تاکید براینکه با تحقق الحاق، شهر یاسوج جزو ۳۰ شهر کلان کشور خواهد شد، افزود:  جمعیت شهر به ۲۰۰ هزار نفر طبق سرشماری ۹۵ می‌رسد ولی باید دقیق بررسی شود.

وی این را هم گفت که اگر  جمعیت به ۲۰۰ هزار نفر برسد باید دو عضو از روستاهای پرجمعیت که بیشترین رای دارد، به شورای شهر یاسوج اضافه شود.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.